6110551611 |
Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat |
2019-2020 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
25/5/2020 - 25/6/2020 (15 hores) de 11:00h a h |
|
CRP de l'Urgell |
|
Av. Ondara, 3 (Tàrrega)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Urgell
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Tipus activitat |
SEER Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat
|
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat telemàtica que es realitzarà del 25 de maig al 25 de juny 2020, en la qual els participants realitzaran els reptes i activitats proposades al moodle de la formació, i hauran de respondre a formularis. Hi haurà dues connexions VC d'una durada d'aproximadament una hora, en horari entre 17 h i 19 h de la tarda en les dates que s’enviaran per e-mail als participants a la formació, uns dies abans del seu inici. Els participants a la formació tindran accés prioritari als “kits” de l’escape room que estaran en préstec als serveis educatius que ofereixen la formació.
Es donarà a conèixer una proposta didàctica, ludificada en forma d’escape room, sobre la taula periòdica i els elements, amb connexions interdisciplinars, i una prova final relacionada amb els elements de la taula amenaçats per l’augment del seu ús, l’escassetat de reserves a l’abast o el seu l’impacte mediambiental i social.
|
| |
Objectius |
Apoderar el professorat per dur a terme l’activitat gamificada a l’aula, tot seleccionant i adaptant les parts més adients i la gestío en funció de l’alumnat, dels objectius a assolir i competències a desenvolupar.
La proposta didàctica pretén:
- desvetllar l’interès pel coneixement científic, en concret al voltant dels elements de la taula periòdica, i promoure la motivació dels alumnes de secundària, amb especial atenció als de menor rendiment escolar, dels primers cursos de l’ESO o d’entorns més desafavorits, per contribuir d’aquesta manera a la millora de la seva implicació, visió de ciència i resultats.
- apropar les idees de la ciència a contextos quotidians i promoure la indagació.
- contribuir a exercitar el pensament crític i la presa de decisions sobre desenvolupament sostenible.
- promoure treball en equip (col·laboratiu i cooperatiu).
|
| |
Continguts |
Elements i taula periòdica, propietats de substàncies elementals, elements en productes i objectes de la vida quotidiana, identificació d’elements, les dones en la ciència i la taula periòdica, descobriment dels elements, evolució i ordenació dels elements al llarg de la història, la taula periòdica dels àtoms, relació entre la situació de l’element en la taula periòdica i les propietats de les substàncies, l’origen dels elements, el descobriment de nous elements, elements amb risc d’exhaurir-ne les reserves a l’abast, consum responsable i reciclatge i impacte ambiental.
|
| |
Observacions |
http://xtec.gencat.cat/web/sites/xtec/.content/formacio/Imatges/logo_FSE_18-19.jpg
Unió Europea. Fons Social Europeu
Cal considerar que, com a conseqüència de la situació excepcional d’estat d’alarma amb motiu de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-
|
| |
Avaluació |
Assistència (80%) i assoliment dels objectius de la tasca.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència (80%) i realització de la tasca
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de ciències de secundària.
|
| |
E-mail |
crp-urgell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
25/05/2020 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
- |
- |
- |
|
Sessió 7 |
- |
- |
- |
|
Sessió 8 |
- |
- |
- |
|
Sessió 9 |
- |
- |
- |
|
Sessió 10 |
dijous |
25/06/2020 |
1000 |
1100 |
|
| |