Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6110551611   Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat
2019-2020   Curs. Secundària en general
  
   25/5/2020 - 25/6/2020 (15 hores) de 11:00h a h
   CRP de l'Urgell
   Av. Ondara, 3 (Tàrrega) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Urgell
  
   Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19
  
Accessos   Veure plànol
Tipus activitat   SEER Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat
  
Inscripció   09/01/2020 - 19/01/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat telemàtica que es realitzarà del 25 de maig al 25 de juny 2020, en la qual els participants realitzaran els reptes i activitats proposades al moodle de la formació, i hauran de respondre a formularis. Hi haurà dues connexions VC d'una durada d'aproximadament una hora, en horari entre 17 h i 19 h de la tarda en les dates que s’enviaran per e-mail als participants a la formació, uns dies abans del seu inici. Els participants a la formació tindran accés prioritari als “kits” de l’escape room que estaran en préstec als serveis educatius que ofereixen la formació.
Es donarà a conèixer una proposta didàctica, ludificada en forma d’escape room, sobre la taula periòdica i els elements, amb connexions interdisciplinars, i una prova final relacionada amb els elements de la taula amenaçats per l’augment del seu ús, l’escassetat de reserves a l’abast o el seu l’impacte mediambiental i social.

  
Objectius   Apoderar el professorat per dur a terme l’activitat gamificada a l’aula, tot seleccionant i adaptant les parts més adients i la gestío en funció de l’alumnat, dels objectius a assolir i competències a desenvolupar.
La proposta didàctica pretén:
- desvetllar l’interès pel coneixement científic, en concret al voltant dels elements de la taula periòdica, i promoure la motivació dels alumnes de secundària, amb especial atenció als de menor rendiment escolar, dels primers cursos de l’ESO o d’entorns més desafavorits, per contribuir d’aquesta manera a la millora de la seva implicació, visió de ciència i resultats.
- apropar les idees de la ciència a contextos quotidians i promoure la indagació.
- contribuir a exercitar el pensament crític i la presa de decisions sobre desenvolupament sostenible.
- promoure treball en equip (col·laboratiu i cooperatiu).
  
Continguts   Elements i taula periòdica, propietats de substàncies elementals, elements en productes i objectes de la vida quotidiana, identificació d’elements, les dones en la ciència i la taula periòdica, descobriment dels elements, evolució i ordenació dels elements al llarg de la història, la taula periòdica dels àtoms, relació entre la situació de l’element en la taula periòdica i les propietats de les substàncies, l’origen dels elements, el descobriment de nous elements, elements amb risc d’exhaurir-ne les reserves a l’abast, consum responsable i reciclatge i impacte ambiental.
  
Observacions   http://xtec.gencat.cat/web/sites/xtec/.content/formacio/Imatges/logo_FSE_18-19.jpg
Unió Europea. Fons Social Europeu
Cal considerar que, com a conseqüència de la situació excepcional d’estat d’alarma amb motiu de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-
  
Avaluació   Assistència (80%) i assoliment dels objectius de la tasca.
  
Requisits de  certificació   Assistència (80%) i realització de la tasca
  
Persones  destinatàries   Professorat de ciències de secundària.
  
E-mail   crp-urgell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   25/05/2020   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -    
 Sessió 3   -   -   -    
 Sessió 4   -   -   -    
 Sessió 5   -   -   -    
 Sessió 6   -   -   -    
 Sessió 7   -   -   -    
 Sessió 8   -   -   -    
 Sessió 9   -   -   -    
 Sessió 10   dijous   25/06/2020   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent